Įdomu ir naudinga žinoti: oro slėgis ir mūsų savijauta

Esant normaliam atmosferos slėgiui, mus „spaudžia“ 10500 kg oro našta. Tačiau kartais netgi visai nedideli atmosferos slėgio svyravimai ženkliai pablogina savijautą. Kas į šiuos pokyčius reaguoja labiausiai ir kaip sau padėti?
 
Faktai:
 

  • Į oro permainas jautriai reaguoja 50% moterų ir 30% vyrų.
  • Ypač pavojingi staigūs temperatūrų svyravimai (tiek atšalimas, tiek atšilimas), tačiau paprastai žmonės daug labiau reaguoja ne į temperatūrą, o į atmosferos slėgio pokyčius.
  • Savijauta dažniau pablogėja sumažėjus oro slėgiui – sumažėja darbingumas, tampa sunkiau susikoncentruoti.
  • Nustatyta, kad esant žemam oro slėgiui nelaimingų atsitikimų keliuose skaičius išauga 15-20%.

 
Gyvieji barometrai, arba kas geriausiai jaučia orų permainas:
 

  • Sergantieji lėtiniu bronchitu ir lėtine obstrukcine plaučių liga;
  • Tie, kurių arterinis kraujospūdis per aukštas arba per žemas (besiskundžiantys hipertonija, hipotonija), taip pat alergiški žmonės;
  • Žmonės, sergantys nervų sistemos ligomis;
  • Intensyviai dirbantys žmonės;
  • Žmonės, sergantys širdies, galvos smegenų ir apatinių galūnių kraujagyslių ateroskleroze, reumatinėmis ligomis ir osteochondroze.

 
Žemas atmosferos slėgis
 
Kas reaguoja jautriausiai:
 

  • Sergantieji kvėpavimo organų ligomis;
  • Hipotonikai ir širdininkai.

 
Poveikis sveikatai:
 

  • Sumažėja arterinis kraujospūdis;
  • Sulėtėja kraujo cirkuliacija;
  • Atsiranda bendras silpnumas;
  • Darosi sunkiau įkvėpti;
  • Atsiranda dusulys;
  • Gali prasidėti migrena;
  • Dėl sumažėjusio deguonies kiekio atmosferoje žmogui ima trūkti oro;
  • Dėl hipoksijos padaugėja eritrocitų, kraujo cirkuliacija sulėtėja, dėl ko gali atsirasti trombų, padidėti infarkto, insulto, apatinių galūnių trombozės rizika;
  • Galva sunki, svaigsta;
  • Gali labiau pūsti pilvą;
  • Sutrinka širdies ir kraujagyslių sistemos veikla, širdis ima tankiau plakti;
  • Atsiranda patinimų;
  • Gali varginti sąnarių skausmai;
  • Kojos atrodo sunkios;
  • Galūnės aptirpsta.

 
Kaip sau padėti:
 

  • Padidinti kraujospūdį iki įprasto galima vartojant gydytojo išrašytus vaistus;
  • Rytais prauskitės po kontrastiniu dušu;
  • Po pusryčių išgerkite puodelį kavos – ji padės palaikyti tonusą;
  • Vartokite echinacėjos, citrinžolių, ženšenio tinktūrą po 30 lašų 3 kartus per dieną (prieš valgį). Šios priemonės pasižymi tonizuojamosiomis savybėmis, gerina nervų sistemos veiklą;
  • Per dieną gerkite žaliąją arbatą su medumi;
  • Darykite kvėpavimo pratimus;
  • Stenkitės daugiau laiko praleisti lauke;
  • Eikite anksčiau miegoti.

 
Aukštas atmosferos slėgis
 
Kas reaguoja jautriausiai:
 

  • Sergantieji bronchine astma;
  • Sergantys alergijomis;
  • Žmonės, kurių arterinis kraujospūdis per didelis.

 
Poveikis sveikatai:
 

  • Ima skaudėti galvą;
  • Padidėja kraujagyslių tonusas, prasideda spazmai;
  • Gali varginti galvos svaigimas, pykinimas;
  • Ima skaudėti širdį;
  • Sutrinka regėjimas (prieš akis ima skraidyti „muselės“);
  • Jaučiami bendri negalavimai;
  • Krenta darbingumas;
  • Susilpnėja imunitetas, organizmui sunkiau kovoti su infekcijomis (dėl padidėjusio atmosferos slėgio kraujyje sumažėja leukocitų kiekis).

 
Kaip sau padėti?
 

  • Neatsisakykite rytinės mankštos, tačiau ją palengvinkite, supaprastinkite;
  • Palįskite po kontrastiniu dušu;
  • Pusryčiams valgykite daugiau kalio turinčių produktų (varškės, bananų, razinų, džiovintų abrikosų). Šis elementas šiek tiek varo šlapimą ir mažina kraujospūdį;
  • Dieną stenkitės nepersivalgyti;
  • Druskos stenkitės suvartoti kaip galima mažiau;
  • Galima vartoti valerijonų, gudobelių arba sukatžolių tinktūrą (po 10 lašų 3-4 kartus per dieną);
  • Pasidarykite garstyčių vonelę kojoms;
  • Tausokite savo jėgas. Darbus, reikalaujančius didelių energijos sąnaudų, atidėkite vėlesniam laikui;
  • Dieną, kai jaučiatės blogai, nepradėkite svarbių reikalų;
  • Daugiau ilsėkitės, pasistenkite atsigulti miegoti anksčiau, negu paprastai.

 
Būkite sveiki!

» Rašyti komentarą
» Komentarai
stinky
2019-12-19 21:18
Realiai dar galejot pridet kas aplinkai kokie grasinimai vyksta
Po
2019-12-10 12:33
Heloo bithes
tomas
2018-12-12 10:35
gera informacija bitch