TOP 5 daržovės, kurios stiprina imuninę sistemą

TOP 5 daržovės, kurios stiprina imuninę sistemą

Maistas, kurį valgome, turi labai stiprią įtaką imuninės sistemos veiklai. Daržovės yra puikus antioksidantų ir fitocheminių medžiagų šaltinis – jos gali padėti sumažinti oksidacinę žalą ląstelėse ir išlaikyti stiprią imuninę sistemą, kas yra ypač aktualu pasaulinės pandemijos metu. Norint gauti optimalią naudą, nereikia suvalgyti didelio kiekio: kuo įvairesnes daržoves valgome, tuo labiau praturtiname organizmą būtinomis medžiagomis.

 

Pateikiame sąrašą top 5 daržovių, kurios laikomos vienos naudingiausių imuninės sistemos stiprinimui:

 

  1. Paprika. Ši daržovė yra ne tik yra geras skaidulų ir antioksidantų šaltinis, bet ir turi daug vitamino C. Viename puodelyje smulkintų paprikų yra apie 190 mg, vitamino C, o tai yra daugiau nei tris kartus už rekomenduojamą paros normą. Vitaminas C padeda palaikyti normalią imuninės sistemos veiklą, apsaugo ląsteles nuo oksidacinės pažaidos. Aktyviai sportuojantys žmonės turėtų suvartoti didesnį kiekio šio vitamino, tad paprikos – nuostabus pasirinkimas tiek mažiau fiziškai aktyviems asmenims, tiek sportininkams. Pakepkite paprikas su kitomis daržovėmis (pavyzdžiui, brokoliu), vištiena ir ryžiais, arba supjaustykite griežinėliais ir patiekite su natūraliu jogurtu, humusu, kad gautumėte tuo pačiu ir baltymų bei kalcio.

     

  2. Česnakas. Tai – maisto produktas, kuris ypač stiprus antioksidantas, nes jame yra didelis kiekis alicino. Pakanka suvalgyti tik po vieną česnako skiltelę kasdien, kad sustiprintumėte imuninę sistemą, o geriausia tai, kad jį galima valgyti ir virtą, ir keptą – nesumažėja maistinių medžiagų. Tad drąsiai patroškinkite česnaką su kitomis daržovėmis ar įtarkuokite į mėgstamą padažą prie salotų.

     

  3. Šparagai. Šparaguose gausu inulino, o tai – medžiaga, kuri mažina cholesterolio kiekį kraujyje, gerina žarnyno veiklą. Sklandžiai veikiantis žarnynas padeda užtikrinti ir stiprią imuninę sistemą. Pakepinkite šparagus ant sviesto ar su trupučiu aliejaus, pagardinkite druska ir pipirais. Šparagai puikiai dera su žalialapėmis salotomis, užspaudus šlakelį citrinos sulčių.

     

  4. Tamsiai žalios spalvos lapinės daržovės. Rinkitės: špinatus, kale kopūstus (dar kitaip – lapinius kopūstus), burokėlių lapus. Lapiniuose žalumynuose yra daug antioksidantų, vitaminų: C ir E. Buvo atlikti tyrimai ir nustatyta, kad toks medžiagų derinys gali padėti užkirsti kelią lėtinėms ligoms, susijusioms su laisvaisiais radikalais, kurie kenkia ląstelėms. Žalios lapinės daržovės itin tinka salotoms, taip pat pakepinti su omletu.

     

  5. Brokolis. Brokoliuose yra gausu ne tik antioksidantų, bet ir vitamino C, kalio, geležies, kalcio. Apšlakstykite brokolius alyvuogių aliejumi, pabarstykite druska ir pipirais, ir kepkite orkaitėje apie 15 minučių 180 °C laipsnių temperatūroje. Gausite trapius (bet nesudegusius) brokolių kąsnelius, kurie yra sveiki ir skanūs.

Komentarai

Ar žinote, kad...

Tyrimais nustatyta, miego metu knarkia net 40 proc. suaugusiųjų. Įvairios statistikos pateikia skirtingus duomenis, tačiau viena – neginčijama, knarkiančių vyrų yra du ar net tris kartus daugiau nei moterų.

Kitas faktas